Dějepis 7. ročník

Do sešitu:

  • zapsat/vlepit klíčová slova důležitá k tématu dané vyučovací hodiny (klíčová slova – k vyzvednutí ve škole)
  • vyplnit pracovní listy a doplnit aktivity z hodiny
  • dozadu vlepit, nebo přepsat sdílené poznámky (k učení) – viz odkaz na poznámky k učení (pro zájemce): ke stažení

Pozn.: odkazy na zápisy jsou i v Teams (tým Dějepis 7. A nebo 7. B)

  • přehled učiva – viz zápisy u jednotlivých hodin ve Škole online

Dílčí prověrka:

  • 22.4. – renesance, humanismus
  • 29. 4. (7. B), 2.5., resp. 6.5. (7. A) – zámořské objevy

Tematická prověrka:

  • 9.5. (7. A), 13.5. (7. B) – Renesance, zám. objevy, reformace

—————————

50. Zámořské objevy

PL – k vyzvednutí ve škole

————————

49. Humanismus

PL – k vyzvednutí ve škole

——————-

38. Mistr Jan Hus 

myšmapa k vyzvednutí ve škole

—————

36. Společnost na přelomu 14. a 15. století

PL – k vyzvednutí ve škole

————–

33.-34. – Karel IV.

PL – k vyzvednutí ve škole

—————–

31. Poslední Přemyslovci III. část

Václav II. (1283 – 1305), Václav III. (1305-1306)

dokončení PL (barevné vykreslení spojovačky, mapa, místo na fotce)

————–

30. Poslední Přemyslovci II. část

Přemysl Otakar II. (1253 – 1278)

průb. vyplňování PL z předchozí hodiny (2. str. mapa a pomník)

——————–

29. Poslední Přemyslovci

Přemysl Otakar I. (1197 – 1230), Václav I. (1230-1253)

PL – k vyzvednutí ve škole (1. strana)/ vybarvit znak

+ odpovědi na otázky z hodiny:

Text č. 1

  1. Jak se dohodli Přemysl a Vladislav Jindřich?
  2. Jak se změnilo nástupnictví na český trůn? Jak bylo určeno do této doby?

Text č. 2, resp. video: Přemysl Otakar I.

Text č. 3:

Zlatá bula sicilská – odpovědi v PL

Text č. 4:

  1. Jak byla příbuzná s českými králi?
  2. Čím se vyznamenala?
  3. Kdy byla prohlášena za svatou?
  4. Proč až tehdy?

Text č. 5:

odpovědi v PL

———————

Odkaz: č. 2: Přemysl Otakar I.

———————

27.-28. Gotika

PL k vyzvednutí ve škole

—————-

17.12., resp. 20.12.:

Vánoce ve středověku

PL – k vyzvednutí ve škole

———————

25. Obchodníci a řemeslníci ve městech

PL – k vyzvednutí ve škole

——————

24. Urození s erby

PL – k vyzvednutí ve škole

DĚJEPISNÁ PRÁCE

V erbu budou tři věci, které vás charakterizují (erb popište – tj. proč je tam konkrétní obrázek)

Tyto tři věci by měly být vidět z větší vzdálenosti, nekreslete tam tedy titěrnosti.

Dodržujte heraldická pravidla:

  • 2 kovy – zlato a stříbro (v erbu tedy smíte použít žlutou a bílou)
  • 4 barvy – červená, modrá, zelená, černá
  • NESMÍ PŘIJÍT KOV NA KOV  ANI  BARVA NA BARVU (!)
  • Tolerována bude tužka na obtažení obrysu (má odstín černé, nebude brána na zřetel jako černá barva).

——————-

23. Život na venkově

aktivita: schéma trojp. systému

———–

20. Křížové výpravy

+ naučit se podle učebnice na str. 31 rytířské řády

+ zhlédnout video: TEMPLÁŘI

———————

15. Románské umění

PL – iniciála

——————

14. Románská architektura

PL

—————-

12. Velká Morava

PL

———————–

7. Vikingové

rozluštění textu psaného runovým písmem

pro chybějící žáky – viz vložený obrázek: Če-Runové písmo_aktivita

————————-

5. Franská říše

jméno napsat karol. minuskulí – viz šablona ve sdílených poznámkách