Český jazyk 8. B

termíny:

 

19.6. – sloh ze středy 18.6.

———

MLUVNICE:

odkaz na sdílený soubor: zde

odkaz na zadání domácí přípravy: zde

—————————-

——————-

Poměry mezi VV a několik. větnými členy

PL k vyzvednutí ve škole

—————–

Poměry mezi VH

PL – k vyzvednutí ve škole

——————

Vedlejší věty

2x PL – k vyzvednutí ve škole

—————-

07. 04.

VV – k vyzvednutí ve škole

—————-

20. 3.

Přístavek – přehled – k vyzvednutí ve škole

————–

4.2.

Přehled ke skladbě – k vyzvednutí ve škole

————-

LITERATURA:

odkaz na sdílený soubor: zde

J. Drda – ukázky z filmu Vyšší princip:

Če-J. Drda – ukázky Vyšší princip

—————–

J. Drda – filmové ukázky z Němé barikády

PL – k vyzvednutí ve škole

—————

J. Drda – film. ukázka

Hrátky s čertem

do sešitu (přepsat otázky a napsat odpovědi):

J. Drda – ukázka Hrátky s čertem:

  1. Napiš jména dvou hlavních postav z ukázky.
  2. Co se má stát, když na něj pohlédne jedním okem?
  3. Co se má stát, když na něj podhlédne oběma očima?
  4. Napiš dvě kletby, které loupežník pronesl.
  5. Co nabídl loupežník vojákovi za práci

——————

J. Orten

do sešitu odpověď na otázku v čítance (viz sdílený soubor)

Na čem je založena zrůdná ideologie fašismu?

———————-

Otázky z učebnice

Literatura v době okupace

PL – k vyzvednutí ve škole

———————

Autoři humoristických románů

– viz SP ve škole (suplování)

—————————————

SLOH:

odkaz sdílený soubor: zde

—————————–

18.6.

do sešitu odpoví ti, kteří nebyli ve středu ve škole:

Jaké přísloví nejlépe vystihuje tvoje obvyklé prázdniny?

  • Není všechno zlato, co se třpytí.
  • Komu se nelení, tomu se zelení.
  • S jídlem roste chuť.
  • Všude dobře, doma nejlépe.

Vymysli co nejvíce trojslabičných jídel, která můžeme v létě grilovat.

Vyber jednu postavu z knihy, kterou právě čteš. Na jakou dovolenou bys ji poslal (a)? Proč?

Pokus se popsat výlet z pohledu nějaké neživé věci (batoh, lahev na pití, auto,  pláštěnka apod.).

——————

28. 05.

příprava na slohovou práci

————-

21.05.:

napsat krátkou úvahu na vybraný citát nějakého známého člověka.

————

14.5.:

napsat krátkou úvahu na vybrané téma z hodiny

D.N. – napíše krátkou úvahu na téma: Chcete-li všechno stihnout, zpomalte.

——————–

30.4.

vypracovat krátkou úvahu/báseň na téma z hodiny – viz sdílený soubor – a odevzdat ve středu 7.5. 

——————————-

09. 04. (na 16. 04.):

Vypracovat z výhod a nevýhod krátkou úvahu na cca stránku A5

Sestavit výhody a nevýhody života bez techniky a podle toho sepsat krátkou úvahu.

——————

Úvaha

dokončení aktivity z hodiny