Dějepis 6. ročník

Do sešitu:

  • zapsat/vlepit klíčová slova důležitá k tématu dané vyučovací hodiny (klíčová slova – k vyzvednutí ve škole)
  • vyplnit pracovní listy a doplnit aktivity z hodiny
  • dozadu vlepit, nebo přepsat sdílené poznámky (k učení) – viz odkaz na poznámky k učení (pro zájemce): ke stažení

Pozn.: odkazy na zápisy jsou i v Teams (tým Dějepis 6. A nebo 6. B)

  • přehled učiva – viz zápisy u jednotlivých hodin ve Škole online

Termíny budou upraveny dle aktuálního rozvrhu na základě celoškolních akcí:

za IV. čtvrtletí je třeba připravit ke kontrole sešity s pracovními listy a aktivitami

Dílčí prověrka:

  • 02. 06. – Architektura, vzdělanost, literatura

Tematická prověrka:

  • 11. 06. – Císařství, odkaz Římanů

————————

56. Architektura a výtvarné umění

PL – k vyzvednutí ve škole

——————–

55. Zánik říše římské – stěhování národů

video: Vandalové dobyli Řím

do sešitu napsat vysvětlení k jednotlivým slovům:

Vandal =

vandal =

————

54. Dominát – poslední století císařství

PL – k vyzvednutí ve škole

——————-

53. Řím ve 2. a 3. stol. n. l. 

PL- k vyzvednutí ve škole

———————

52. Náboženství v římské říši

PL – k vyzvednutí ve škole

————————–

50. Řím v 1. století n. l.

Pompeje:

do sešitu zapsat odhad toho, co je na obrázku:Če-odhad

————————–

49. V době Augustově

do sešitu:

Maecenas

Najdi, kdo byl Maecenas a jak souvisí s jeho jménem dnešní slovo mecenáš. Kdo je takovým mecenášem dnes?

———————————-

48. Caesarova samovláda, II. triumvirát

píseň Vykutálená (+ vysvětlit)

Nesmýšlej nedobře o kobře od pyramid (+vysv.)

———————–

46. Důsledky vytvoření římského impéria

do sešitu aktivita z hodiny:

Jak snížíte počet bezzemků (a zvýšíte počet zemědělců) a zároveň zajistíte vyšší počet vojáků, když nejsou rolníci, aby mohli vstoupit do vojska?

———————–

45. Punské války

do sešitu: vymyslet bojovou taktiku Scipia proti Kartágincům, aby v bitvě u Zamy vyhráli Římané – viz bitva u Zamy

——————-

44. Římská správa republiky

přehled k vyzvednutí ve škole

+ schéma armády

—————–

41. Úvod do dějin starověkého Říma

PL – k vyzvednutí ve škole

——————-

37. Architektura a výtvarné umění

38. Filozofie, literatura, divadlo

39. Řecká věda a vzdělanost

PL – k vyzvednutí ve škole

——————–

32. Athény v klasickém období

(03.02.)

odpověď na otázku ze závěru PL (z předchozí hodiny) – 3 důvody

Do sešitu tedy zapsat novou hodinu a pod to následující větu (pod ni pak odpovědi):

(Ne)chtěl/a bych žít ve starověkých Athénách, protože…

 

—————

32.-33. Athény v archaickém a klasickém období

(30.1.)

PL – k vyzvednutí ve škole

odkazy na obě videa: 1. úkol, 4. úkol

—————-

30. Řecké městské státy, velká řecká kolonizace

PL – k vyzvednutí ve škole

——————

28. Řecká mytologie

PL – k vyzvednutí ve škole

—————-

27. I. Egejská oblast – Kréta a Mykény

PL – k vyzvednutí ve škole

——————

26. Úvod ke starověkému Řecku 

PL – k vyzvednutí ve škole

——————–

24. Starověká Palestina a Fénicie

25. Sedm divů světa

PL – k vyzvednutí ve škole

——————

 23. Vzdělanost a umění Egypta

dějepisná práce – hieroglyfy (2.12.)

Napište své celé jméno pomocí hieroglyfů (viz odkaz níže).

odkaz: hieroglyfy

——————-

18. Vzdělanost a umění Mezopotámie 

do sešitu se pokusit přepsat slova psaná klínovým písmem:

Če-klínové písmo do sešitu