Do sešitu:
- zapsat/vlepit klíčová slova důležitá k tématu dané vyučovací hodiny (klíčová slova – k vyzvednutí ve škole)
- vyplnit pracovní listy a doplnit aktivity z hodiny
- dozadu vlepit, nebo přepsat sdílené poznámky (k učení) – viz odkaz na poznámky k učení (pro zájemce): ke stažení
Pozn.: odkazy na zápisy jsou i v Teams (tým Dějepis 8. A nebo 8. B)
- přehled učiva – viz zápisy u jednotlivých hodin ve Škole online
Termíny budou upraveny dle aktuálního rozvrhu na základě celoškolních akcí:
za IV. čtvrtletí je třeba připravit ke kontrole sešity s pracovními listy a aktivitami
Dílčí prověrka:
- 10. 06. (8. A), 12. 06. (8. B) – vznik ČSR, TGM
Tematická prověrka:
02. 06. – 1. světová válka
————
18.6.
————-
60. Tomáš Garrigue Masaryk
PL – k vyzvednutí ve škole
—————
58. Konec války
Válečná technika
sestavit žebříček 5 kusů vojenské/válečné techniky dle preferencí (od nejdůležitější po nejméně důležitou)
—————-
57. Legie na východní frontě
skupinová práce (dějepisná práce)
——————
54. Život v zázemí, Češi za války
Počátky domácího odboje
PL – k vyzvednutí ve škole
Zpracovat na základě videa první stranu PL: Vznik domácího odboje
+ dokončit vnitřek PL (8. A na základě školní skup. práce, 8. B jako SP)
———————-
50. Situace před 1. světovou válkou, poč. 1. sv.v.
PL (mapy) – k vyzvednutí ve škole – postupně vyplňovat v následujících hodinách (fronty 1. sv.v.)
——————–
48. Čes. výtv. umění a kultura na přelomu 19. a 20. století
Najdi heslo podle svých iniciál a napiš vysvětlení do sešitu:
———————–
47. Výtv. umění – od realismu k modernímu umění
aktivita z hodiny do sešitu
Vyber si techniku moderního výtv. umění – impresionismus, pointilismus, kubismus, popř. expresionismus a nakresli touto technikou jeden z vybraných obrázků níže:
——————-
45. Světová architektura na přelomu 19. a 20. století
aktivita z hodiny:
—————————
44. Modernizace měst a podnikání
do sešitu:
Kde v Protivíně najdete průmyslové/á předměstí (ulice)?
Najdi je na plánu města a vypiš některé průmyslové podniky (min. 3) do sešitu.
—————————————
41.-43. Vědecko-technická revoluce
PL – k vyzvednutí ve škole
—————–
39. Japonsko, války s Ruskem
aktivita z hodiny – pojem/vysvětlení/nákres
—————–
38. Carské Rusko, Turecko
PL – k vyzvednutí ve škole
—————-
37. USA ke konci 19. století
aktivita z hodiny (Iowa, Protivin)
———-
37. Každodenní život
aktivity z hodiny (LOH, ZOH)
—————————-
36. České země ve 2. pol. 19. století
vyluštit spojení vět (+ tajenku)
+ odpovědi na otázky k videu: Dějiny udatného národa-české země v R.-U.
- Kdy byla založena?
- Jak se jmenovala a jak byla přezdívána?
- Vysvětli pojem pasivní rezistence?
- Jak se jmenovala další strana?
- Jmenuj další polit. strany založené do konce 19. století.
———————
35. Rakousko-Uhersko
PL – k vyzvednutí ve škole
——————
29. Proměna společnosti po revoluci
-ismy:
Dokončení PL
——————
27.-28. Revoluce v Evropě a v rakouských zemích 1848-1849
PL k hodinám na revoluci a proměnu společnosti – k vyzvednutí ve škole
průběžné vyplňování
+
aktivita z hodiny – petice
—————-
18.12., 19.12.
Vánoce v novověku
————-
24. Národní obrození 1. pol. 19. století
PL – k vyzvednutí ve škole
—————–
22. Průmyslová revoluce ve světě
+ aktivita z hodiny
———————-
18. Období císařství
+ PL
———————–
15. Osvícenství, věda
+ aktivita z hodiny
————–
14. Klasicismus, empír
+ PL
——————–
12. Habsb. monarchie za vlády Marie Terezie
+ PL
————————–
8. Vznik USA
7. Anglie v 17. století
+ PL (na dvouhodinovku Anglie a USA)
—————————
4. Barokní výtvarné umění a kultura
+ PL