Dějepis 8. ročník

Zápis klíčových slov ze začátku hodiny a poznámky k učení jsou zde na webu školy a přes odkaz v Teams v týmu Dějepis 8. A nebo 8. B.

Odkaz na poznámky k učení (pro zájemce)ke stažení

…………..

VLASTNORUČNÍ ZÁPISY klíčových slov Z HODIN:

(dopředu do sešitu – všichni)

Klíčová slova (36.-49. USA-svět. velmoci na poč. 20. století) dostávali žáci vytištěné – k vyzvednutí ve škole

———————————

dílčí prověrka: 

  • 7. 2. (8. B), 8. 2. (8. A) – R.-U. → vzáj. vztahy
  • 4. 3. (8.B), 5. 3. (8. A) – Rusko, Japonsko

tematická prověrka:

  • 19. 2. (8. B), 20. 2. (8. A) – vznik Rakouska-Uherska → USA

——————————

pro 8. B 21.2., pro 8. A 22.2.:

39. Rusko, Japonsko

+ aktivita z hodiny

—————–

pro 8. B 19. 2., pro 8. A 20.2.:

38. Rusko, krymská válka

PL – k vyzvednutí ve škole

———————-

pro 8. B 14.2., pro 8. A 15.2.:

37. USA ke konci 19. století

+ aktivita z hodiny – odpovědi na otázky

+ videa, resp. odkazy na FB Českých dnůČeské dnyvidea z Českých dnů

———————

pro 8. B 12.2., pro 8. A 13.2.:

36. USA v 19. století, občanská válka

——————

pro 8. B 8.2., pro 8. A 9. 2.:

35. Každodenní život v českých zemích

+ aktivita z hodiny (ZOH, LOH – konání nejbližších OH)

olymp. kruhy (popis kontinentů, správné prolnutí kruhů, správné barvy)

————————————-

pro 8. B 5. 2., pro 8. A 6. 2.:

34. Vzájemné soužití v českých zemích

+ aktivita z hodiny:

Co Čechy a Němce spojovalo a co odlišovalo?

narýsovat dvě kružnice, a to tak, aby vznikl průnik “bublin” (vlevo budou Češi, vpravo Němci, a to, co je spojuje, bude průnik)

——————–

pro 8. B 31. 1., pro 8. A 1. 2.:

33. České země v R.-U.

+ opsat otázky do sešitu a podle videa připsat odpovědi: staročeši, mladočeši

  1. Kdy vzniká první politická strana?
  2. Jak se jmenovala (oficiálně)  a jak se jí říkalo?

————————

pro 8. B 29. 1., pro 8. A 30. 1.:

32. Rakousko-Uhersko

+ PL  k vyzvednutí ve škole

——————

pro 8. B 24. 1., pro 8. A 25. 1.:

31. Nové státy na mapě Evropy

—————————–

pro 8. B 22. 1., pro 8. A 23. 1.:

30. Státy západní Evropy po revoluci

———————

pro 8. B 17. 1., pro 8. A 18. 1.:

29. Proměna společnosti po revoluci

dokončení pracovního listu

+

zapsat do sešitu a dodělat doma podle učebnice (odpovědět na otázky “metody dobrých šesti sluhů”):

Emancipace

str. 84

Co?
Kdo?
Kdy
Kde
Proč
Jak?

———————–

pro 8. B 15. 1., pro 8. A 16. 1.:

29. Proměna společnosti po revoluci

dokončení PL z minulé hodiny (spojení bude barevné, jak je v prac. listu naznačeno), opak. revoluce

+ SP v novém prac. listu:

k vytištění: pracovní list,

  • vypracovat tabulku
  • doplnit podle odkazu na komiks definice -ismů (první dvě stránky jsou totožné, charakteristika je na třetí stránce):

——————

pro 8. B 11. 1., pro 8. A 12. 1.:

28. Revoluční rok v rakouské monarchii

+ PL – k vyzvednutí ve škole

———————-

pro 8. B 8. 1., pro 8. A 9. 1.:

27. Revoluce 1848 v Evropě

+ zápis z hodiny na průběh revoluce v Evropě podle videa – viz odkaz i pro ty, kteří chyběli:

Revoluce v Evropě (3:25-7:30)

Odpovědi na otázku: Co chtěli demonstranti v roce 1848
v Paříži:
v Berlíně:
v Milánu:
v Budapešti:
v Praze:
ve Vídni:

———-

pro 8. B 3. 1., pro 8. A 4. 1.:

Pololetní práce (školní)

——————-

pro 8. B 20. 12., pro 8. A 21. 12.:

Novověké Vánoce

——————

pro 8. B 18. 12., pro 8. A 19. 12.:

26. Romantismus

——————–

pro 8. B 13.12., pro 8. A 14.12.:

25. 3. fáze NO

+ PL  z minulé hodiny

——————

pro 8. B 11.12., pro 8. A 12.12.:

24. Národní obrození v 1. pol. 19. století

+ PL – k vyzvednutí ve škole

——————-

pro 8. B 6. 12., pro 8. A 7. 12.:

23. Období utvoření novodobého českého národa

Národní obrození 

———————-

pro 8. B 4.12., pro 8. A 5.12.:

22. Čes. království v rak. monarchii, hospodářství, prům rev. v Čechách

—————————————–

pro 8. B 29. 11., pro 8. A 30. 11.:

21. Průmyslová revoluce ve světě

+ opsat a vyluštit slovo z Morseovy abecedy

– . -/- – – / – . / . / – . – . /

—————–

pro 8. B 27. 11., pro 8. A 28. 11.:

20. Národní hnutí

——————–

pro 8. B 22. 11., pro 8. A 23. 11.:

19. Evropa v letech 1814-1815

+ dokončení PL z min. hodiny

————-

pro 8. A i 8. B 21. 11.:

19. Evropa v letech 1814-1815

Vídeňský kongres

—————-

pro 8. B 15. 11., pro 8. A 16. 11.:

18. VFR – období císařství

+ PL k vyzvednutí ve škole

———————-

pro 8. B 13. 11., pro 8. A 14. 11.:

17. VFR – Francie republikou

—————-

pro 8. B 8. 11., pro 8. A 9. 11.:

16. Úvod k VFR

——————

pro 8. B 6. 11., pro 8. A 7. 11.:

15. Osvícenství

+ zápis z hodiny – vztah k osvícenství ze strany rolníka, faráře, šlechtice (rozdělení dle zasedacího pořádku – tři skupiny podle lavic – u okna rolník, veprostřed farář, u dveří šlechtic)

————————

pro 8. B 1.11., pro 8. A 2. 11.:

14. Klasicismus

PL – k vyzvednutí ve škole

——————————-

pro 8. B 30. 10., pro 8. A 31. 10.

13. Barokní umění, kultura, vzdělanost a každodennost

PL – k vyzvednutí ve škole

odkaz na “hádanku” z PL: vánoční koleda A. V. Michny z Otradovic

———————–

pro 8. A 19. 10., pro 8. B 23. 10.

12. Barokní architektura v Čechách

‐—————————

pro 8. B 18. 10., pro 8. A 19. 10.

11. Baroko

‐–‐————

pro 8. B 16. 10., pro 8. A 17. 10.

10. Reformování monarchie, Josef II.

+ dokončení PL

—————

pro 8. B 11.10., pro 8. A 12.10.:

9. Habsburská monarchie

+ PL k vyzvednutí ve škole

———————–

pro 8. B 9. 10., pro 8. A 10.10.

8. Svatá říše římská a dělení Polska, úvod k habsburské monarchii

—————————-

pro 8. B 2.10. a 4.10., pro 8. A 5.10.

7. Rusko za vlády Romanovců

——————-

pro 8. B 25.9., pro 8. A 26.9.:

6. Absolutní monarchie ve Francii

———————

pro 8. B 20.9., pro 8. A 21.9.:

5. Vznik USA

+ do sešitu překreslit vlajku USA

——————–

pro 8. B 18.9., pro 8. A 19.9.:

4. Anglie v 17. století

+ do sešitu překreslit vznik vlajky VB

————

pro 8. B 13. 09., pro 8. A 14. 09.:

3. Evropa po třicetileté válce

—————————

pro 8. B od 11. 09., pro 8. A od 12. 09.:

2. České země za vlády Leopolda I. (1657-1705)

————————

 pro 8. B od 06. 09., pro 8. A od 07. 09.:

1. Dělení novověku